Circular Serialwise

567) Extension for time period (Till 31-10-2019) to submit online audit reports online for Year 2018-19
566) Regarding the uniformity in the word "Charity or Charitable" which included in the name of charitable hospitals
565) Regarding the implementation of Circular No 515 & 557
564) Corrigendum of circular no 518 according to order of Honorable High Court Bombay
563) Regarding not celebrating the birthday of their own, the officer / staff of the Charity Origination
562) Regarding poviding help to flood affected persons in Maharshtra through Charitable Hospitals, Societies & Trusts.
561) Regarding keeping the register of criminal cases filed after getting approval under section 83
560) Regarding the issue of judicial order within 15 days, in any case after the final hearing in the judicial case
559) About following office timing by officers and staff
558) Regarding Complaint Book
557) Discontinuation of practice of physical appearance in PTR offices for submission of documents for Society Registration
556) Extending time period for Online Trust's Audit Submission till 31st December 2018
555) Circular No.555
554) Regarding mandatory description to be mentioned in the Application of Sale of Trust Property- else do not register the application
553) Extending time period for Online Trust's Audit Submission till 30th Nov 2018
552) Dress code for Officers
551) Medical Social Worker of the Charitable hospital should behave with indigent & weaker section patient and their relatives with politeness & sympathetically
550) Extension of Date for Online Submission of Trust Accounts
549) Regarding Appellate authorities Under Maharashtra Right to Public Services Act-2015
548) About orgnising ''Vishvast Divas" on 3rd saturday of every Month
547) Regarding objects of the trust
546) Revised circular 545
545) Including the Word "Dharmaday" or "Charitable" either in the name or after the name of charitable hospital
544) Time limit for providing certified copies U/R 23 and allowing inspection of documents U/R 22 of the Maharashtra Public Trusts Rules, 1951
543) About amendment in certain name of trusts
542) Circular No.542
541) Permission to go on Tour Or Leave Headquarter for inspection
540) About following office time by officers
539) To promote dialysis centre for poor patients at District and Taluka level.
538) About not staying at Charity Commissioner Office overnight
537) 58th Anniversary of Maharashtra State Program at 1st May, 2018
536) To provide Medicines, Implants and Consumables to the poor patients as per provisions of the Scheme
535) Circular No.535
534) धर्मादाय संघटनेच्या संकेतस्थळावर ऑनलाईन न्यास नोंदणी प्रमाणपत्र क्रमांक देणेबाबत
533) राज्यातील धार्मिक स्थळांमधील शिल्लक निधीचा उपयोग सामाजिक कार्यासाठी करणेबाबत
532) Circular No.532
531) तुरुंगातील कैद्यांची वैद्यकीय तपासणी करणेबाबत
530) Circular No.530
529) वादमुक्त् विश्वस्त् संस्था अभियान राबविणेकरीता धर्मादाय सह आयुक्त् यांना निर्देश
528) विना वाद बदल अर्ज निकाली काढण्यासाठी झिरो पेंडंसी अभियान
527) न्यायिक अधिका-यांची चारमाही सुधारीत विवरणपत्रे नॉर्मस प्रमाणे बिनचुक सादर करणेबाबत
526) पात्र गरीब, अनाथ, बेघर व भटक्या रुग्णांना मोफत वैद्यकीय उपचार मिळण्याबाबत
525) Circular No.525
524) न्यास नोंदणी तसचे संस्था नोंदणी प्रकरण नोंदणीकरीता ऑनलाईन अर्ज दाखल करते वेळी प्रसिद्ध असलेल्या चेकलिस्ट शिवाय अन्य कागदपत्रकांची मागणी न करणे बाबत
523) सन २०१८ व सन २०१९ वृक्षारोपण कार्यक्रमाची अंमलबजावणी बाबत
522) न्यासाच्या मिळकतीची नोंद घेतेवेळी विश्वस्तांच्या कालावधीची नोंद घेण्याबाबत
521) पुजा-यांना विश्वस्त नेमण्याबाबत
520) शिपाई पदावरील कर्मचाऱ्यांची कामे व कर्तव्ये
519) इनाम वर्ग ३ च्या स्थावर मिळकत नोंदणी बाबत
518) धार्मिक स्थळांची नोंदणी करण्याबाबत
517) लेखा हिशोबपत्रे ऑनलाईन जमा करण्याची मुदत वाढविण्याबाबत
516) लेखा हिशोबपत्रे ऑनलाईन जमा करण्याची मुदत वाढविण्याबाबत
515) संस्था नोंदणी त्याच दिवशी करणेबाबत
514) लेखा हिशोबपत्रे ऑनलाईन जमा करण्याची मुदत वाढविण्याबाबत
513) About special drive for deregistering inactive and non functional trusts
512) Circular No.512
511) सर्व कर्मचा-यांनी कार्यालयीन वेळेत ओळखपत्र धारण करणे अनिवार्य आहे.
510) कार्यालयीन वेळेत कर्मचा-यांनी मोबाईलचा वापर न करणेबाबत.
509) अधिकारी / कर्मचारी यांच्या रजेबाबत.
508) ७० वा भारतीय स्वातंत्र्यदिन संमारंभास अनुपस्थित राहण्यास पूर्व परवानगी घेणेबाबत.
507) ७० वा भारतीय स्वातंत्र्यदिन संमारंभ आयोजीत करणेबाबत.
506) संस्था/न्यास डी-रजिस्ट्रेशन बाबत निरिक्षकांनी करावयाची कार्यवाही.
505) Circular No.505
504) Online submission of Trust Accounts
503) शासकीय कर्मचा-यांच्या आचार संहितेबाबत.
502) Circular No.502
501) Rules for Digitization of Trust Records
500) धर्मादाय संघटनेचे संगणकीकरणाचे काम सुरू असल्यामुळे अभिलेखांचे डिजिटायझेशन करण्याकरीता न्यासांच्यां परिशिष्ट-1 ची डेटा एन्ट्री करण्याचे काम सुरू आहे.तरी सर्व अधिक्षकांनी संबंधीत स.ध.आ यांना वितरित करण्यात आलेल्या न्यासांची डेटा एन्ट्री तपासण्याचे आदेश.
499) संस्था नोंदणी अधिनियमाची प्रलबिंत प्रकरणे त्वरित निकाली काढण्याबाबत
498) परिपत्रक क्र.346,347 अन्वये नोंदणीकृत न्यासांचे नांदी (बदल) शेडयुल 1 मध्ये घेण्याबाबत परिपत्रकान्वये सुचित केले होत. परंतु अदयाप नोंदी घेवुन त्या अधिक्षकांकडुन साक्षांकीत केल्याचे दिसुन येत नाही. करीता न्यासाचे नोंदी शेडयुल 1 मध्ये घेऊन ते अधिक्षकाकडुन क्षांकित करुन त्याबाबतचा अहवाल दि.3/5/2017 पर्यंत कार्यालयात सादर करणबाबत.
497) To from a cell for maintaining e-record
496) संस्था व न्यास नोंदणीचे कामकाज ध.उ.आ यांनी करू नये.यापुढे सदरचे कामकाज स.ध.आ यांनी पहावे.
495) पहारेकरी यांनी स.ध.आ यांच्या परवारगी शिवाय डयुटीची अदलाबदल न करणेबाबत.
494) प्रजासत्ताक दिनाच्या 67 वा वर्धापनदिन समारंभ दि.26/1/2017 रोजी सकाळी 8.15 वाजता धर्मादाय आयुक्त भवन इमारतीमध्ये आवारात साजरा करणेबाबत.
493) IN addition to the circular No.484 Date.8/12/2016
492) Dycc/ACCs requested to dispose of suring special drive all CRs by the end of 31st Dec. 2015
491) धर्मादाय संघटनेतील अधिकारी/कर्मचारी यांचे गोपनीय अहवाल सादर करणेबाबत.
490) विभागीय परिक्षेसंदर्भात जोडपत्र जी परिक्षा दिनांक.15/1/2017
489) सर्वसाधारण बदल्याबाबत विभागीय कार्यालयाकडुन मागविण्यात येण-या कर्मचा-याच्या प्रशासकीय कारणस्तव तसेच विनंती बदल्याबाबत.
488) special Drive from 1/1/2017 to 31/1/2017
487) विश्वस्तांनी कार्यालयात कलम 22 प्रमाणे बदल अर्ज दाखल करताना ज्या विश्वस्तांचे नाव पदिशिष्ट 1 वरून कमी करण्याचे आहे त्या विश्वस्तांनी सबंधित न्यास किंवा संस्थेमध्ये कधीपासुन काम केले त्याची तारीख तसेच त्याचे नांव कमी करण्यासाठी घेण्यात आलेल्या ठरावाची तारीख/त्या तारखेला राजीनामा दिला ती तारीख नमुद करणे आवश्यक असल्याबाबत.
486) कार्यालयात येणरे अभ्यागम/विश्वस्तांना कायदेशीर मार्गदर्शन मिळावे म्हणून सहायता केंद्र आज तारखेपासुन चालु करण्याचे आदेश.
485) It is observed that the uncontested change reports submitted for bringing on record the new managiong committees ramain pending become of apeal/vevision against the CR informing electtion of the provision managing committee. All officers are requsted to go through page 372 (para no 11 and 12)
484) In view of the provision in secton 97 of M.P.T Act 1950 the power of inspection and supervision of P.T vest in Deputy/ACC and by the govt. notificaion the inspector have been authorised to exercie this powers. However the effective co-ordination between depudy/ACC direction to inspector to seek price provision of concern ACC before visit
483) 1) The superintendent shall accepted the proceeding precented properl in the manner prescibed in Annexture-1 to 9 2) All the felwo presented under section 35, 36(1)(a) and (b), 36(2) 36 (3), 41 D,41 E,47,50A(2),70,70A mise application ujder the M.P.T Act 1950 and ruls 36 of the M.P.T ruls 1951 shall be trated as udicial proceding and they shall be not accepted by inward section in any case.
482) परिपत्रक क्र.481 दि.16/11/2016 मध्ये दुरुस्ती करण्यात आली.
481) म.वि.व्या. अधिनियम 1950 अन्वये नोंदणी केलेल्या सर्व देवस्थान, चर्च,मस्जिद, पार्थनास्थळे इत्यादी यांनी दानपेटीत जमा
480) परिपत्रक क्र.439 दि.29/10/2015 रदद कलेबाबत
479) कलम 41 डी अतंर्गत प्रकरणामधील आदेश करणेबाबत.
478) सर्व ACC नी तीन महिन्यात विश्वस्ताच्या सभा घेऊन CR चा निपटारा करणेबाबत.
477) विभागीय चौकशी कार्यपघ्दती म.ना.से नियम 1979 नियम 8 अनुषंगाने सहा महीन्यत पुर्ण कदणेबाबत.
476) वादातील बदल अर्जा करीता विशेष मोहीम राबविणेबाबत.
475) संस्था नोंदणी अधिनियमाची प्रकरणे तात्काळ निकाली काढण्याबाबत
474) All Jt.C.C/DyCC/ACC to note while forwording information regarding ACRs and proation reports
473) Regarding data speeding of new grgistered trust.
472) मा.ध.स.आ, ध.आ. यांचेकडे जी प्रकरणे दाखल होत आहेत त्याचा त्वरीत निपटारा होणे बाबत.
471) To take speedy cognizance ot th ecomplaints of the officers against either the litigants or staff the officers and requested to send their complaints through internet on the following email,address and make a phone call
470) Recording pending sch-I entries.
469) To effectivelyl implement the amended provisions in section 22(3A) and (3B) of the MPT Act, 1950 regarding de-registration of the trusts
468) भारतीय 69 वा स्वातंत्रदिन संमारभ दि.15/8/2016 रोजी साजरा करणेबाबत.
467) धर्मादाय संघटनेच्या अधिनस्त नंदुरबार, हिंगोली, वाशिम,गोंदिया या नवनिर्मित जिल्याकडुन वर्ग करण्यात आलेल्या नोंदणीकृत न्यासांना, नोंदणीकृत दिनांकाचे जेष्ठतेनुसार तसेच ए,बी,सी,डी,ई,एफ विभागानुसार नविन क्रमांक देण्याम यावेत याबाबत.
466) सा.वि.व्य.अधि. 1950 चे कलम 41 क प्रमाणे वर्गणी जमा करुन तात्पुरता स्वरुपात उत्सव साजरा करणेकरीता दि.1/9/2016 मंडळाकडुन ऑनलाईन अर्ज स्विकारण्यात येणार आहेत तसेच त्यासंदर्भातील परवानगी ऑनलाईन देण्यात येणार आहे.
465) मत्ता व दायित्व विवरणवत्राबाबत.
464) Circular No.464
463) धर्मादाय संघटनेतील विभागीय कार्यालयातील गट-क व गट-ड संवर्गातील कर्मचारी यांनी बदली संदर्भात मुख्यालयात येऊ नये व त्याबाबत लेखी निवेदन संबंधित कार्यालय प्रमुखामार्फत पाठविण्यात यावे.
462) गट-क संवर्गातील सर्व कर्मचा-यानी त्यांचकडील टपालाची नोंद घेऊन कार्याविवरणपत्र (work sheet)
461) पहोकरी रजा मंजुर न करता कर्तव्यावर अनुपस्थिन राहत असल्याबाबत.
460) कलम 36(1) अ, कलम(ए) (3) कलम 70,कलम 70 A, कलम 41-E,कलम 47,कलम 41-D, नियम 36 (I)(II)(III)(IV)कलम 50 अ कलम 36(2) कलम 83, कलम 35, कलम किरकाळचे अर्ज/पत्र अधिक्षक (न्याय) यांचेकडे दाखल करावे
459) कार्यालयातील कामकाजासाठी शासकीय ई-मेलचा वापर करणेबाबत
458) श्री.बी.पी.व्यास ध.उ.आ (HO) यांचे मार्फत प्रशासकीय पाठविबाबत. श्रध्दांजली वाहण्याबाबत.
457) Office order No.367 dated 20/3/2015 work under the Guidence of the Jt.C.C mension here under
456) प्रलंबीत फेरफार अर्ज संबधीत बेंच क्लर्क/व.लि. यांनी स.ध.आ. व ध.उ.आ. यांचे समोर ठेवणेबाबत.
455) फेरफार अर्ज संबधीत अधीक्षक बेंच क्लर्क व स्टेनोग्रापर रोजनाम्या संदर्भात स.धा.आ. व ध.उ.आ. यांच्या समोर ठेवण्या संबधीत.
454) मुख्यालयातील प्रमाणित प्रती साक्षाकीत करण्याचे अधिकार सा.न्या.नों.का.बृहन्मुंबई कार्यालयातील अधि(न्याय) अभिलखा शाखा यांना प्रदानाबाबत.
453) About Dept. Exam to check the Answer shit.
452) धर्मादाय संघटनेतील न्यायिक कामकाजाच्या प्रती संकेतस्थहावरूर प्राप्त करूर देण्याबाबत.
451) मत्ता व दायित्व विवरणपत्राबाबत
450) भारतीय प्रजासत्ताक दिनाच्या 66 वा वर्धापन दिनानिमित दि.26/1/2016 रोजी ज्या अधिकारी व कर्मचारी यांना मुख्यालय सोडावयाचे असल्यास त्यांनी मा.ध.आ.महाराष्ट्र राज्य, मुंबई यांची पुर्व परवानगी घ्यावी.
449) भारतीय प्रजासत्ताक दिनाच्या 66 वा वर्धापन दिनानिमित दि.26/1/2016 रोजी सकाळी 8.15 वाजता वकील वर्ग व सनदी लेखापाल यांनी ध्वजारोहणाचे कार्यक्रमास उपस्थित रहावे.
448) भारतीय प्रजासत्ताक दिनाच्या 66 वा वर्धापन दिनानिमित दि.26/1/2016 रोजी सकाळी 8.15 वाजता अधिकारी व कर्मचारी यांनी ध्वजारोहणाचे कार्यक्रमास उपस्थित रहावे.
447) निरधन दुर्बल घटकातील रुग्णलयातील मासिक अहवाल पाठवण्याबाबत.
446) विभागीय परिक्षेबाबत. दि.21/2/2016 रोजी विभागीय परीक्षा घेणेबाबत.
445) वाहन चालकांनी रजा उपभोगताना कार्यालयीन कामकाजात अडथळा व खाळंबा होणार नाही याबाबत
444) Regarding Availability of fund from Rajiv Gandhi Yojana or other so,o;er scheme of the government to the I.P.F
443) महाराष्ट्र सार्वजनिक विश्वस्त व्यवस्था अधिनियम 1950 चे कलम 41 क अंतर्गत मा.उच्च न्यायालय, मुंबई यांनी मंजुर केलेल्या याजनेतील खंड क्र.19 अन्वये प्राप्त होणारे अर्ज संबंधित धर्मादाय सह आयुक्त कार्यालयास वर्ग करणेबाबत.
442) चहापाणी व कार्यालयात हजर राहणेबाबत .
441) Instructions to Stenographers
440) बरेच कर्मचारी पुर्वपरवानगीशिवाय रजा उपभोगतात तद नंतर अर्ज सादर करतात. पुर्वपरवानगी घेवुनच रजा उपभोगावी अन्यथा शिस्तभंगाची कार्यवाही करणे बाबत.
439) धार्मिक रूग्णालयांची तपासनी करीता स.ध.आ व ध.उ.आ यांच्या नेमणुक बाबत.
438) The old records liable for destruction mumbai office
437) ई-गर्व्हनन्स कार्यक्रमांतर्गत Real Time Basis वद इतर अनुषंगिक माहीतीबाबतचा अहवाल सादर करणेबाबत.
436) ई.मेल्स वितरीत कदणेबाबत
435) All the joint charity commissioner All the ACC and Dycc All the concerned officer to note u/s-66 or 67 is subject to limitation u/s.468 read with section 288/1995 dated.2/3/1995 was also issued for that purpose.
434) ध.सं. मुख्यालय व बृहन्मुंबई कार्यालयातील सर्व अधिक्षक/ ज.स.अ/ स.ले.अ. यांनी आपल्या शाखेतील कामकाज स्वरुप दर्शविणारे.
433) विविध शैक्षणीक, सांस्कृतिक समांरभाचे प्रसंगी उत्साही व्यक्तीच्या मदतीची गरज भासते अशा व्यक्ती संकलीत करुन समारंभ यशस्वी करण्यासाठी समीती घटीत करण्यात येत आहे.
432) तातडीच्या प्रकरणी ध.आ. मंजूरी घेण्यास निम्नस्तरीय अधिका-यांच्य स्वाक्ष-या घेण्यास विलंब हातो. त्यामुळे असे प्रकरण थेट धर्मादाय सह आयुक्त(1) किंवा धर्मादाय आयूक्त यांचेपुढे मंजुरीसाठी ठेवावे.
431) Speedy Disposal of Change Reports
430) मुख्यालय व धर्मादाय सह आयुक्त कार्यालयात कलम 41 ड, 36 (1) (अ)
429) महाराष्ट्र सा.वि.व्य.अधिनियम 1950 चे कलम 41 क अंतर्गत तरतुदीच्या अंमलबजावणचे vigilance करीता Vigilant Team गठीत.
428) ध.संघटनेतील न्यायीक व प्रशासकीय कामाबाबत.
427) श्री.बी.पी.व्यास ध.उ.आ (HO) यांचे मार्फत प्रशासकीय पाठविबाबत.
426) Notice of Meeting
425) ध.उ.आ यांनी प्रशासकीय कामकाज पहाणे.
424) Circular No.424
423) Notice of Meeting
422) महाराष्ट्र राज्य स्थापनेचा 55 वा वर्धापन दिनानिमित कार्यालयातील अधिकारी,कर्मचारी तसेच वकील यानी 1 मे 2014 रोजी सकाळी 8.15 वाजता ध.आ.भ. इमारतीच्या आवारात ध्वजरोहणाचे कार्यक्रमाकरिता हजर राहण्याबाबत.
421) न्यायिक प्रकरणांत भ्रमणध्वनी व इमेल नमुद करणेबाबत.
420) 2015 चे बदलीबाबत.
419) Monthly and Quarterly Statement
418) धर्मादाय संघटनेतील प्रादेशीक विभाग प्रमुक व कार्यालय प्रमुख विविध प्रकरणात मार्गदर्शन आपल्या स्तरावर निर्णय घण्याबाबत.
417) माहे मे 2015 मध्ये न्यायिक व प्रशासकीय कामे थांबवून (अत्यावश्यक कामे सोडुन) अभिलखांना पृष्ठ क्रमांक देण्याचे काम करणेबाबत.
416) कार्यालयातील दैनंदीन न्यायिक कामकाताबाबत.
415) न्यायिक कामांच्या बाबतीत सुसुत्रता येण्यासाठी परिपत्रक क्र.323 सुधारीत करून सादर
414) मुख्यालय तसेच बृहन्मुंबई कार्यालयात कामकाजाच्या वेळेनंतर न थाबणेबाबत.
413) विधान मंडळाचे अर्थसंकल्पिय अधिवेशन,2015 दि.9/3/2015 ते दि.10/4/2015 या कालावधीत असल्यामुळे, सदन कालावधीत कर्मचा-यानी परवाणगीशिवाय गैरहजर राहु नये.
412) वर्ग-3 व वर्ग-4 संवर्गातील कर्मचारी कार्यालयीन वेळेवर उपस्थित राहत नाहीत. तरी या द्वारे कळविण्यात येते की, त्यांनी कार्यालयीन वेळेवर उपस्थित रहावे व सुचनांचे काटेकोर पालन करावे.
411) कार्यालयीन उपस्थितीबाबत
410) ध्वजरोहणच्या कार्यक्रमास गैरहजर रहायचे असल्यास कार्यालय प्रमुखाची लेखी पुर्व परवानगी घेणे बाबत.
409) तसेच भारतीय प्रजासत्ताक दिनाच्या 65 व वर्धापन दिनानिमित दि.26/1/2015 रोजी सकाळी 8.15 वाजता वकील वर्ग व सनदी लखापाल यांनी ध्वजारोहणाचे कार्यक्रमास अपस्थित रहावे.
408) भारतीय प्रजासत्ताक दिनाच्या 65 व वर्धापन दिनानिमित दि.26/1/2015 रोजी सकाळी 8.15 वाजता अधिकारी व कर्मचारी यांनी ध्वजारोहणाचे कार्यक्रमास अपस्थित रहावे.
407) अधिकारी वर्गाच्या दालनात भ्रमणध्वनी आणण्यास बंदी.
406) अधिकृत लेखा परीक्षक फेरनियुक्तीबाबत
405) धर्मादाय संघटनेतील सर्व स्विय सहाय्यक (उ.श्रेणी) लघुलेखक (क.श्रेणी) व लघुटंकलेखक यांनी रजेवर जाण्यापूर्वी अधिका-याची परवानगी घेवुन रजेवर जाण्याबाबत.
404) धर्मादाय संघटनेतील कर्मचा-यांची बदली करण्याकरिता मा.ध.आ. यांची परवानगी घेणे बाबत.
403) अधिकारी यांची आदेशाच्या खाली नाव व पद नमुद करणेबाबत.
402) कार्यालयीन उपस्थितीबाबत
401) नविन नियुक्ती झालेल्या अधिकारी/कर्मचारी यांना प्रक्षिशण देणे बाबत.
400) बदल अर्ज दाखल करणेबाबत
399) Circular No.399
398) Circular No.398
397) Circular No.397
396) Circular No.396
395) Circular No.395
394) Circular No.394
393) Circular No.393
392) Circular No.392
391) Circular No.391
390) Circular No.390
389) Circular No.389
388) Circular No.388
387) Circular No.387
386) Circular No.386
385) Circular No.385
384) Circular No.384
383) Circular No.383
382) Circular No.382
381) Circular No.381
380) Circular No.380
379) Circular No.379
378) Circular No.378
377) Circular No.377
376) Circular No.376
375) Circular No.375
374) Circular No.374
373) Circular No.373
372) Circular No.372
371) Circular No.371
370) Circular No.370
369) दि. 15/8/2017 ध्वजारोहणास अनुपस्थित राहील्यास उचित कार्यवाही करण्यात येईल , सदर कार्यक्रमास गैरहजर रहायचे असल्यास कार्यालय प्रमुखाची लेखी पुर्व परवानगी घेणे बाबत.
368) भारतीय 67 वा स्वातंत्र दिनानिमित दि.15/5/2014 रोजी सकाळी 8.15 वाजता धर्मादाय संघटनेसंगधी वकील सनदी लखापाल यानी ध्वजरोहणाचे कामाकरिता हजर राहण्याबाबत.
367) कार्यालयातील सर्व अधीकारी व कर्मचारी यांनी भारतीय 67 वा स्वातंत्र दिनानिमीत्त दि.15/8/2014 रोजी सकाळी 8.15 वाजता ध्वजारोहणासाठी हजर राहणेबाबत.
366) Circular No.366
365) महाराष्ट्र राज्य स्थापनेचा 54 वा वर्धापन दिनानिमित कार्यालयातील अधिकारी,कर्मचारी तसेच वकील सनदी लखापाल यानी 1 मे 2014 रोजी सकाळी 8.15 वाजता ध्वजरोहणाचे कामाकरिता हजर राहण्याबाबत.
364) हिशाबपत्रके दाखल करताना अवलंबिण्याची कार्यपध्दती
363) अर्ज दाखल करण्यापूर्वी अवलंबण्याच्या पध्दतीबाबत
362) महाराष्ट्र राज्य स्थापनेचा 53 वा वर्धापन दिन दि.1 मे 2013 रोजी सकाळी 8.15 वाजता ध.आ. भवन इमारतीच्या आवारात ध्वजारोहणाचा कार्यक्रम आयोजीत करण्यात आलेला आहे. तरी कार्यालयातील वकील संघ व लेखा परिक्षण वेळेवर हजर राहण्याबाबत.
361) महाराष्ट्र राज्य स्थापनेचा 53 वा वर्धापन दिन दि.1 मे 2013 रोजी सकाळी 8.15 वाजता ध.आ. भवन इमारतीच्या आवारात ध्वजारोहणाचा कार्यक्रम आयोजीत करण्यात आलेला आहे. तरी कार्यालयातील अधिकारी,कर्मचारी व पहारेकरी हजर राहण्याबाबत.
360) दहशतवाद विरुध्द उपाय योजना
359) Circular No.359
358) गट ड संवर्गातल सर्व कर्मचा्रयाच्या बिंदू नामावली, पदोन्नती, कालबध्द पदोन्नती, सरळसे भरती संदर्भात धर्मादय सह आयुक्त यांना प्राधिकार देणेबाबत.
357) अधिकृत लेखा परीक्षक नियुक्ती व फेरनियुक्तीबाबत
356) न्यायिक कामात सुसुत्रता व बदल अर्ज दाखल करून घेण्यापुर्वी अवलंबावयाच्या पघ्दतीबाबत.
355) मु.सा.वि.व्य.अधिनियम १९५० मधील कलम ३४(१) व ३४(१)(ए) नुसार हिशोबपत्रके कार्यालयात दाखल कदण्यास विलंब झाल्यास विहित विलंब माफीचा अर्जात सादर करण्याबाबत
354) मुख्यालयातील विधी शाखेच्या न्यायालयीन कामकाजाचे विकेंद्रीकरणाबाबत
353) रजा अर्ज सादर करणेबाबत.
352) पूर्व परवानगीने रजा घेणेबाबत.
351) बदली रजे बाबत.
350) माहितीचा अधिकार २००५ अन्वये प्राप्त झालेल्या टपालाचा त्वरीत निपटारा करणेबाबत.
349) कार्यालयीन शिस्तीच्या दृष्टीने वर्ग-३ च्या कर्मचा-यांनी वेळेवर कार्यालयात येण्यासाठी व संध्याकाळी ठिक ५:३० वाजता कार्यालय सोडण्याबाबत.
348) भारतीय शपथ अधिनियम १९६९ च्या कलम ३ चा कलम(अ) आणि पोट कलम (१) अन्वये अर्ज आणि शपथपत्र दाखल करण्यासाठी दयावयाची शपथ आणि साक्षांकन करण्यासाठी धर्मादाय संघटनेतील सर्व विभागीय कार्यालयातील अधिक्षक, निरीक्षक, शिरस्तेदार व न्याय लिपिक यांना अधिकार प्रदान.
347) परिपत्रक क्र.३४६ दि.१८/१०/२००८ मध्ये काही बदल व दुरूस्त्या करून सदर परिपत्रक लागु
346) परिशिष्ट-१ मध्ये ज्या नोंदी होतील त्या संबधित अधिका्रयानी वेळचेवेळी साक्षांकीत होतील याची खबरदारी घेणे बाबत.
345) Writing of Roznama by concerned Clerk in the procedure instituted in Charity Organisation
344) Jt.CC to submit report - with reference to circular 332
343) Direction to Supdt. for registration of judicial cases promptly
342) Direction to staff during Assembly period
341) Direction to Officers-staff reg. Assembly
340) Circular Pending cases of Inspectors be disposed off on priority basis and every 15 fortnight
339) Circular Inspection of record and issuing xerox copies be given to concerned persons only, fa
338) Circular TDR
337) Circular Matters u-s 36 to dealt with by Jt.C.CC.GBR.
336) Circular Necessary informatiion of LAQ-Star Question be furnished to H.O. in time
335) Circular withdrawn cir.no.333
334) Circular Grievance of Advocates practicing in CC Office
333) Circular Grievance of Advocates practicing in CC Office
332) Circular copies of 2 best judgments to reach CC for review every month
331) Circular All officers-staff to switch off the light and fans when not required
330) Circular Weekly statement of encashment of chequesdrafts
329) Duty of Watchman
328) Circular Staff to complete pending cases on his table on every friday in 2nd session
327) Circular Staff to leave office at 6-00 p.m. every day an obtaion prior permission from concer
326) To take disclipinary action aganst those who are found talking on mobile without attending vi
325) Circular Movement Register be maintained properly and charge sheet be given after retirement
324) Circular To take entry in c.r. and necessary action against staff-officer who goes on leave o
323) Circular Directions to Jt. Dy. Acc
322) Circular Priority be given to recovery of arrears of contribution failure to which action be
321) Circular Attendance to be checked by officers
320) Circular Attendance of staff at 9.55 a.m.
319) Circular Direction by City Civil Court for Lit.Dept
318) Attendance in Office for Assembly
317) Inquiry report be sent within one month from receipt of complaint
316) Circular Staff to attend office at 9-45 and for 3 late one c.l. be deducted
315) Circular Demand of Stationery be made within 15 days
314) Disposal of suo motu 41D cases by Joint Charity Commissioners on priority basis
313) Availing leaves with prior sanction
312) Availing leaves with prior permission
311) Issuing certified copies as per Rule 23
310) Absentee of office staff without permission
309) Income limit for inspection by Inspectors and Officers
308) Societies to be registered on priority basis regarding Waterworks Development undertaken by
307) Not to deal the wakf cases as per Sec. 43 of Wakf Act 1995
306) Time limit to Superintendent for forwarding the Inspectors Report to the Officers
305) Search of missing judicial cases
304) Misuse of office premises by staff for residential purpose...
303) Information regarding investment of trust fund by the public trust
302) Time limit for delivering Judgements and disposal of judicial cases
301) Prohibition for change of work and designation
300) Writing of Roznama datewise
299) P.T.Entries
298) Tour Program of Officers
297) Circular Registration proceeding be disposed as per rule 7-a of B.P.T. rules
296) Tour Programe be intimated 15-20 days in advance to H.O.
295) computer training
294) regarding norms
293) inward post from Court&
292) reconstruction of Trust's R& P
291) Circular No.291
290) Circular No.290
289) appointment of auditor
288) Prosecution u-s 83
287) regarding transfers or promotions
286) Circular No.286
285) Circular No.285
284) Circular Government reference pending cases
283) Procedue for registering trust under 1860 be followed
282) Inspection of trusts by Inspector-officer
281) Circular No.281
280) Admission of record-documents
279) Additional charge in leave period
278) Work to to be done from private printing press at the important and urgent work
277) Circular No.277
276) Attendance in Office
275) Refund of excess contribution
274) Society registration under S.R.Act, 1860
273) Society registration
272) Index Cards
271) Circular No.271
270) Circular No.270
269) Misuse of office premises by staff for residential purpose...
268) Court matters. Sending parawise comments alongwith notice
267) Duplicate copy of registration certificate
266) Circular No.266
265) Section 41C
264) Fixation of dated of balancing accounts kept under
263) Circular No.263
262) Scrutiny of audit reports
261) Scrutiny of audit reports
260) Scrutiny of audit reports
259) Destruction of budget record
258) Recognized agent through whom a party may appear in an
257) Entry in Moving Register...
256) Tour Programme of Officers
255) Exemption in contribution for education objects
254) Time limit regarding office working for disposal of applications
253) Second copy of registration certificate
252) Second copy of registration certificate
251) Rule 32 (2)
250) Rate of Contribution
249) Attendance in Office
248) Objection Proceedings Under rule 33(2) of the Bombay Public Trusts Rules, 1951, Clarificati
247) Refund of Deposit amount
246) Visit of Accounts Officer to Head Office
245) Regarding casual leave
244) Circular regarding dealing with parties.
243) Official discipline
242) Direction about DeputyAssistant Charity Commissioner while holding inquiries under Various
241) Transfer of cases under sections 35,36, 36A (3) 8355 and complaint pertaining to Nagpur, Ak
240) Instruction to dispose of Judicial cases expeditiously
239) Instruction to StenographerSteno-typist names of all the particular
238) Presentee in office
237) Attendance & Work in the office
236) Destruction of records for the year 1982 in the Regional Offices
235) Direction about all Judicial proceeding filed after the 9th March 1982 be sent to Jt. C. C.
234) Issue of Notice by a Jt.C.C. to the C.C. in a Suo Motu Proceeding under Section 50A of the
233) Provision of Section 41C of the B.P.T.Act is not widely known to the public, therefore the
232) Due to financial year and census proposal disposal year had to be postponed i.e. from 1st A
231) Weeding out of records for the year in the Charity Organisation.
230) Scrutiny of Accounting Returns and Balance Sheet
229) Acknowledgement of letter modification and amendment
228) Information regarding periodical returns
227) Information regarding requisition to the Director of Accounts to the officers who are under
226) Inquiry contemplated by Rule 7A of Bombay Public Trusts Rules--- Procedure.
225) Payment of urgent charges such as electricity bills, telephone charges, freight charges etc
224) Proper utilization of surplus funds, idle unused ornaments and other valuable movable prope
223) History Sheet.
222) Exemption of payments of contribution with effect from 1st April 1977 of Rs. 5,000 or less.
221) Issue of acknowledgements.
220) Report regarding financial assistance to the Trust.
219) Government Vehicles --- Proper and economic use of --
218) Acceptance of change Reports in respect of Immovable property.
217) Information for the purpose of under section 41 D of the Act.
216) Norms of disposal of letters, applications inquiries etc., in respect of all the Branches i
215) Circular regarding Supply of Certified Copies.
214) Circular regarding issue of N.O.C. under Urban Ceiling Act, 1976.
213) Circular regarding giving Judgement or order within 14 days after the case is closed.
212) Regional Officers Training
211) Circular regarding late Muster or Attendance.
210) Circular regarding exhausting of casual leave by Staff member of the Charity Organisation.
209) Attending Govt. Reference by Regional Offices and Sub-Regional Offices
208) Co-ordination of work in Charity Commissioner's office procedure of --
207) Inspection Branch for Charity Organisation.
206) Inwarding of Tapal
205) isposal of inquires by the Inspectors of the Regional Officer and Sub-Regional Offices.
204) ircular regarding not to avail of any kind of leave without prior sanction.
203) Cost of Process Server
202) Delegating the powers under section 41(C)
201) Maintenance of Registers of Deposits and Advance in the Offices of the Charity Organization
200) Payment of Pay and Allowances to the Staff
199) Charity Commissioner visit to Public Trust Registration Office, Greater
198) egarding verification and attestation of Public Trusts Entries by Regional
197) Delay at Superintendent’s Level
196) Exhausting of causal leave by the staff member of the Charity Organisation
195) Work-sheet and weekly abstract of arrears.
194) Circular No.194
193) Handing over and taking of the charge of the post in details with lists while
192) Removal of trustees on conviction
191) Circular No.191
190) Sub- Regional Offices in the Charity Commissioner
189) Instructions to be observed by Regional Officers while recommending the
188) Institution of the Inquiries under Section 41-B of the Bombay
187) Payment of copying fee to the copyist
186) Amount of Balance fee to be recovered in respect of processes served
185) Training facilities to the non-gazetted (Ministerial) Supervisory staff
184) Directly approached to M.L.A. or the leaders of the political parties with
183) Office Library in the Head Office..
182) Stationery Registers.
181) Office Library
180) Instructions for watching the receipts and disposal of statements of
179) Joint Cadre of Clerks and Typists.
178) Instructions and Directions to the Inspectors regarding the Inquiries into
177) Voucher for payments
176) Attending Parties trustees attending the office and language of letters to be
175) Work on Tour
174) Maintenance of the Register of Contribution and reconciliation thereof.
173) Receiving amounts creditable to the Public Trusts Administration Fund by
172) Instruction for watching the receipts
171) Maintenance of Register of Audit Reports (Sch. X)
170) Judicial Cases-Increase in the number of more than six months cases
169) Points to be examined and action to be taken by the Scrutinizer at the time
168) General Instruction of keeping supervision and keeping affairs of the Public
167) G.P.F. Advances and Festival Advances Grant of to Government Servants
166) Instruction to the Inspectors about if the trustee insolvent.
165) Handing over the accounting returns to the inspectors for spot inquiries..
164) Clarification regarding Section 35 of the Bombay Public Trusts Act, 1950.
163) Amendment in Section 9 of the BPT Act, 1950
162) Amendment in Section 9 of the BPT Act, 1950
161) Maintenance of register of the proceedings in the Regional Office.
160) Inspection of Public Trusts by Regional Officers and inspectors.
159) Position of Section 35 and 36 of Bombay Public Trust Act, 1950.
158) Proposals for sanction to prosecute trustees under Section-83 of the Bombay Public Trust Ac
157) Removal of Trustees on Conviction.
156) Maintenance of Roznamas in inquiries by the inspectors..
155) Attendance of inspectors in the Public Trusts Sub-Regional Offices at their Head Quarters.
154) Instruction to the Assistant Registrar of Societies inrespect of submission, According retu
153) Disposal of Judicial Cases.
152) Minister and Member of the Legislative Assembly and Council by the number of the Staff.
151) Verification of entries in the Register of Public Trust.
150) Manner of Dealing complaint from Charity Commissioner's Office of from Government.
149) Maintenance of register for prosecutions cases.
148) Appointment of trustees. Collection of the particulars of..
147) Instruction to the Regional Officer numbering of Judicial Cases and other irregularities.
146) Withdrawal of application under Sections 18, 22, and 22A, and starting of suo-motu inquiry.
145) Disposal of old judicial inquiries.
144) Inspection of the work of the members of the staff.
143) Proper maintenance of Daily diaries and Inquiry Registers by the Inspectors ...
142) nquiries entrusted to the Inspectors
141) Instructions contained in the inspection Notes of Charity Commissioner, and Government comp
140) Maintenance of Docket -Sheet with Record and Proceedings.
139) Instruction to the followed by the Regional Offices in respect of inquiries of Inspection.
138) Accounting Returns, overdue and not submitted. Collection of information of --
137) Abstract of work sheet - correct maintenance of
136) Remanded cases - Speedy disposal of
135) Delay in disposal of references received from the Charity Commissioner.
134) Verification of entries made on Public Trusts Registers.
133) Maintenance of Register of Change Sch. IV...
132) Delay in disposing of References sent to the Regional Offices
131) Legislative Assembly and Council Questions - Priority to be given
130) Purchase of articles and spending of large amounts without Government sanction.
129) Increment of non-gazetted staff - Drawal of
128) Leave Forecast.
127) Receipt, Registration and Distribution of Tapal.
126) Applications, letters, etc. - Acknowledgment of
125) Mode of addressing communications, etc., to the Charity Commissioner, Maharashtra State, Bo
124) Finding regarding the objects of the trusts.
123) Applications received in Regional Offices under the provisions of the BPT Act, 1950 - Promp
122) Office hours on Saturdays in the Mofussil Regional Offices under the Charity Organisation
121) Issue of receipt for money under the signature of accountant
120) Finding regarding remuneration of the trustee
119) Procedure where the executor of the will is a de facto trustees or desanton
118) Guidance to the Regional Officers in respect of expeditious disposal of inquiries
117) Inspection of entries in the PTR & other documents
116) Submission of a copy of the Register of public trusts maintained in each PTR Office to the
115) Delay in disposal of cases and prompt attendance to the members of the public.
114) BPT Act, 1950 and appearance of pleader in Courts on behalf of CC MS, Bombay
113) BPT Act, 1950 and appearance of pleader in Courts on behalf of CC MS, Bombay
112) Suits or proceeding in which the Charity Commissioner is party
111) Preservation of records of public trusts
110) Societies registered under the S.R.Act, 1860 - Registration of - under the BPT Act, 1950
109) Inspection of Public Trusts – Instructions regarding.
108) Booking of Trunk Calls – Procedure of
107) Tour programmes of the Regional Offices – Submission of
106) Tour programmes of the Regional Offices – Submission of
105) Moveable of value-showing them in accounts
104) Restriction on taking benefits by the employees of the Charity Organisation from Public Tru
103A) Maintenance of Diaries by Inspectors
103) Monthly returns in respect of inquiries
102) Office hours on Saturdays in the Mofussil Regional Offices
101) Memorandum in the prescribed form Schedule II-A
100) Equitable Mortgage u.s. 35
99) Memorandum in the prescribed form Schedule II-A
98) Office hours on Saturdays in the Mofussil Regional Offices
97) Submission of Accounts by Public Trusts
96) Increment. Proposals for sanctioning – to non gazetted staff
95) Adjustment to Trust Corpus
94) Order passed by the Regional Officers under rule
93) Section 37 (a) of the Bombay Public Trusts Act, 1950
92) Requisition to the Collector for recovery of sums
91) Production of extracts from documents.
90) Grant of assistance to Government servants
89) Assessment of contribution Dharmada Subh
88) Supply of copies in inquiries made by Inspectors
87) Concessions under section 33 (2)
86) Examination of witness on commission
85) Disposal of inquiries by Regional Officer on tour
84) Sanction to prosecute – procedure to be followed
83) Circumstances under which “offerings ” are exempt from payment of contribution.
82) Inam grants Principles of construction
81) Section 35 and 36 of the Bombay Public
80) Inspector's report in sec. 19 inquiries -
79) Court-fee stamp on objection filed u.R.33(2)-whether necessary
78) Return of Documents
77) Determination of the question whether a Goshala or a Panjrapole is a business trust. Princip
76) Temple cases - evidence of non-devotees regarding public user -
75) Period for lodging objections, if any, against assessment of contribution - Insertion of ...
74) Maintenance of the Register of Contribution in the PTR Offices
73) Amounts set apart by businessmen annually for 'Shubhakam' Regional Officers not to insist on
72) Assessment of contribution in respect of public trusts administered by Govt. through its off
71) Procedure regarding refund to registration fee in the case of a double payment and in cases
70) Delay in disposing of references received from Govt. and Minister (Law)
69) Public Trusts governed by Schemes sanctioned by Court Procedure regarding dates of closing
68) Prosecution for failure of submission of audited accounts
67) Section 64 of the BPT Act
66) Whether the expression 'medical relief' in Rule 32 includes medical relief to animals
65) Can the question whether a trust exists and such trust is a public trust ...
64) Interpretation of Amendment to Rule 17
63) Exemption of contribution of income capitalised or added to corpus, etc.
62) Refund of Income Tax whether chargeable to contribution, etc.
61) Scrutiny of Schedule IX-C.
60) Manner of audit. Submission of Schedules
59) Exemption from the payment of contribution of Sanatoria
58) Collection of contribution
57) Basis of Levy of Contribution, Elucidation of a case, interest on borrowed sums and circumst
56) Exemption from the payment of contribution of hostels, public libraries & reading rooms trus
55) Demand Notice - Rounding up of contribution amounts while issuing -
54) Rule 32(3) - appln. of - to Dharmada Trusts
53) Investment of Public Trust Money
52) Donations received by a public trust and offering made to a deity - Whether liable for contr
51) Rule 32(3) - Procedure to be observed in estimating rent of buildings not rented out and yie
50) Verification of numbers of securities lodged with Banks
49) Section 54,, Collection in kind - whether constitute Dharmada
48) Consolidation of applns. for registration relating to the same trust, and Powers of Dy. or A
47) Transfer of a public trust from the Register of public trusts maintained by one PTR Office t
46) Devasthan Committees - Appointment of a member of Archaeological bias on the -
45) Substituted Services. Procedure in inquiries under the BPT Act
44) Procedure to be followed in
43) Procedure for accounting payments to Assessors
42) Form of Notice of inquiry & letter of request to be sent to trustees
41) Power of inspection and supervision u.s.37 of the BPT Act - Precaution to be adopted
40) The register of Public Trusts. Writing of ........
39) Branches of Societies registered under the S.R.Act, 1860
38) Recovery of postal charges for copies or certified copies sent by post.
37) Death of a trustee-applicant. Whether application abates and procedure to be followed.
36) Fixation of dates for balancing the accounts kept u.s. 32 of the BPT Act, 1950 and entering
35) Payment of audit fees in respect of audits under the old Acts. Procedure regarding...
34) Service of Notice. In case of a society regd.under the S.R.Act, 1860.
33) The Register of Public Trusts - Information to be entered in the 'Remarks' column and verific
32) Duties of Subordinate Staff.
31) Interpretation of the Provisions of the B.P.T.Act
30) B.P.T.Act, 1950 Procedure of Prosecution under...
29) Investing the Office Superintendents with certain powers, duties and functions.
28) Register of Public Trusts in Regional Offices. Copies of...
27) Certificate of Registration of a public trust. Date of...
26) Applications for registration. Disposal and Monthly Return of ...
25) Mode of Valuation Immovable Property, viz., temples.
24) Clarification of gross annual income as per Schedule IX-C
23) Recognised agent through whom a party may appear in inquiry under the BPT Act
22) Notice of Demand (Schedules XV and XV-A).
21) Maintenance of the Register of Public Trusts--Language
20) Inspectors-Exercise of powers u.s. 37(a) and (b) of the BPT Act,1950
19) Official language. English translation of documents etc.
18) Outstanding contributions, etc., payable under the Acts, mentioned in Schedule A of the BPT
17) Conduct of Regional Officers and their subordinate staff
16) Costs incurred on Assessors and parties
15) Delay in final disposal of application and other references avoidance of-
14) Application u.s 19 of the B.P.T.Act, 1950, by a person having interest in a public trust
13) Publicity tours by Deputy or Assistant Charity Commissioner
12) Designations of proceedings before the Regional Dy.C.Cs. or A.C.Cs
11) Designations of proceedings before the Charity Commissioner
10) Reports of changes in the particulars of public trusts
9) Application for Registration - Delay in furnishing particulars in, and documents to be annex
8) Registration of Societies registered under the S. R. Act, 1860
7) Annual returns of public trusts with reference to the different dates of closing their accoun
6) Designation of Regional Offices
5) Instructions for maintenance of Roznama
4) Instructions in respect of Forms Nos. 1 to 4 vide Circular No. 3
3) Inquiry u.s 28 of the B.P.T.Act, 1950
2) Duties of Subordinate Staff
1) Form of appln. for registration of trust